wtorek, 27 kwietnia 2010

Tort z kremem ananasowym



Tort - czasem sobie odpuszczam, bo to tyle roboty, bo można kupić gotowe blaty
i gotową bitą śmietanę... Ten jednak polecam gorąco - nie jest trudny,robiłam go po raz pierwszy (bez żadnych modyfikacji i eksperymentów! i efekt okazał się rewelacyjny. Nie za słodki, o bardzo ciekawym smaku. Przepis zaczerpnęłam
z Biblioteki Poradnika Domowego nr 16/2010.

Potrzebne składniki
Na biszkopt:
- 4 jajka
- 3/4 szklanki cukru
- 3/4 szklanki maki pszennej
- łyżeczka proszku do pieczenia
Na poncz:
- 1/3 szklanki przegotowanej wody
- 3 łyżki soku z cytryny
Na krem ananasowy:
- puszka ananasów krojonych
- 2 budynie śmietankowe
- 2 łyżki cukru
- 2 żółtka
- 25 dag masła
Na wierzch białkowy:
- 4 białka
- 1/2 szklanki cukru
- 20 dag wiórków kokosowych
Do dekoracji:
- gotowa polewa czekoladowa

Jajka ubić z cukrem, dodać mąkę pszenną i proszek do pieczenia. Delikatnie wymieszać. Biszkopt piec ok. 25 minut w temp. 180 st. C (mój piekłam w tortownicy
o średnicy 25 cm). Ostudzony nasączyć ponczem - zagotować 1 i 1/2 szklanki soku
z ananasów (użyłam mniejszej puszki z mniejszą ilością soku, ale uzupełniłam go odrobiną wody). W 1/2 szklanki zimnego soku rozprowadzić budynie śmietankowe
i cukier. Wlać do wrzącego soku i zagotować, ciągle mieszając. Wystudzić.
Utrzeć miękkie masło, dodawać na przemian po jednym żółtku i łyżce zimnego budyniu (porządnie zmiksować, żeby nie było grudek). Na koniec do masy dodać pokrojone
w kostkę ananasy. Delikatnie wymieszać.
Krem ananasowy wyłożyć na biszkopt.
Ubić białka z cukrem, dodać wiórki kokosowe i wymieszać. Wylać do formy, w której piekł się biszkopt, wyłożonej folią aluminiowa i wysmarowanej tłuszczem.
Piec ok. 20 min. w temp. 170 st. C.
Ostudzić ten drugi blat i wyłożyć na warstwę z kremu ananasowego, lekko docisnąć. Polać polewą czekoladową.

1 komentarz: