piątek, 28 maja 2010

Indyk z warzywami





Ostatnio w codziennej gonitwie niewiele gotowałam, ale wreszcie - chwila oddechu! I smaczny szybki obiad złożony z drugiego dania.

Składniki:
- 6 kotletów z piersi indyka
- 6 dużych pieczarek
- 4 łodygi selera naciowego
- garść pokrojonej na kawałki kapusty pekińskiej
- 4 dymki albo cebulki szalotki
- pół szklanki gęstego soku pomidorowego
- przyprawy: sól, pieprz biały, sos sojowy, przyprawa do mięsa i do duszonych warzyw Fit up!
- oliwa
- ryż

Kotlety lekko rozbić, posypać przyprawa Fit up! i solą, szybko podsmażyć na oleju
z obu stron. Przełożyć do garnka, zalać sokiem pomidorowym (użyłam przecieru własnej roboty - żaden koncentrat go nie zastąpi!) i dusić do miękkości.

Przygotować warzywa: pieczarki obrać, pokroić na cztery części, seler oczyścić z włókien, pokroić na kawałki; obrane cebulki przekrawać na pół. Rozgrzać oliwę (wlewam sporo), wrzucić pieczarki, seler i pokrojoną kapustę pekińską, przyprawić (obficie). Smażyć krótko na dużym ogniu.
Ugotować ryż, na talerzu polać go nieco sosem, w którym dusił się indyk.

A do tego niezastąpiona wiosną sałata z pomidorami, rzodkiewkami, biała rzodkwią i ogórkiem małosolnym. Polana sosem z oliwy i octu ryżowego z dodatkiem soli, cukru i dowolnych ziół.

1 komentarz:

  1. No zrobiłam i pyszności! a jak PANI TAMARA pysznie krząta się po kuchni i smakowicie gotuje! mniam, mniam...

    OdpowiedzUsuń