czwartek, 13 maja 2010

Tarta z porami



Z ciasta francuskiego można robić wiele pyszności! Na ostro, słodko, pierożki, bułeczki, zawijańce, ciasteczka... No i delikatne tarty. łatwo ją przyrządzić, bo na nadzienie można wykorzystać właściwie to, co akurat mamy w lodówce. Nie ma dwóch takich samych tart, bo możliwości jest mnóstwo. Bardzo wygodne jest gotowe ciasto, idealne do przyrządzenia szybkiej ciepłej kolacji.

Potrzebne składniki:
- opakowanie gotowego ciasta francuskiego
- 1 por
- 3 różyczki brokuła
- 1 kalarepka
- 3 plastry polędwicy sopockiej
- sól, biały pieprz, przyprawa ziołowa do duszonych warzyw
- natka pietruszki
- oliwa lub masło
- 1 jajko
- 2 łyżki śmietany
- kilka plastrów żółtego sera

Pora pokroiłam na krążki, kalarepkę w drobną kostkę. Brokuła obgotowałam. Na rozgrzaną oliwę wrzuciłam pora i kalarepkę, chwilę podsmażyłam, po czym ok. 10 minut dusiłam pod przykryciem. Następnie dodałam brokuła i chwilę dusiłam. Dodałam brokuła i natkę pietruszki, przyprawiłam do smaku. Na drugiej patelni podsmażyłam pokrojona w paseczki polędwicę i dorzuciłam do warzyw.
Formę do tarty wysmarowaną masłem wyłożyłam ciastem, zawijając je tak, by powstał grubszy brzeg. Ciasto trzeba dokładnie ponakłuwać widelcem, żeby nie urosło! Piec 10 minut w temp.200 st. Inny sposób to posypanie ciasta suchą fasolą.
Po wyjęciu wyłożyłam na ciasto farsz, zalałam jajkiem rozbełtanym z 2 łyżkami śmietany. Na wierzchu ułożyłam paseczki żółtego sera (można posypać serem tartym). I znowu na 10 minut do piekarnika.
Został mi kawałek ciasta, wiec pokroiłam je na małe kwadraty, posypałam ostrą papryką i 10 minut piekłam - wyszły pyszne poduszeczki na przekąskę do wina.

3 komentarze:

  1. No i dlaczego ja sie wyprowadzilam z domu to ja nie wiem! :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. O, ciasta francuskiego w takiej formie jeszcze nie piekłam, to. b fajny pomysł!

    POzdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam, polecam! Choć to tłuste ciasto, z wytrawnym nadzieniem jest superdelikatne w smaku. Warto spróbować!
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń