środa, 16 czerwca 2010

Tortilla z warzywami




Składniki:
- cztery gotowe placki tortilli wieloziarnistej (porcja dla dwóch osób)
- 3 cebuli dymki
- puszka czerwonej fasoli
- jedna czerwona papryka
- pół małego kalafiora
- dwa pomidory
- dwa ogórki małosolne
- ćwiartka sałaty lodowej
- sól, czarny pieprz, szczypta chili, słodkiej papryki, oregano, sproszkowanej kolendry (lub meksykańska mieszanka ziołowa)
- majonez, ketchup i gotowy sos czosnkowy

Cebulki (bez szczypioru) pokroiłam w piórka, paprykę na małe kawałki, razem poddusiłam (by warzywa zmiękły) w dwóch łyżkach oliwy. Dodałam fasolkę czerwoną z puszki (wcześniej opłukaną), rozdrobnionego ugotowanego kalafiora oraz przyprawy. Podgrzałam.
Na suchej patelni podgrzałam z obu stron każdy placek tortilli, następnie posmarowałam je majonezem wymieszanym z sosem czosnkowym i ketchupem. Na środku ułożyłam ciepłe nadzienie, posypałam zielonym szczypiorem, pokrojonymi pomidorami i ogórkiem małosolnym oraz poszarpaną na kawałki sałatą. Zawinęłam w rożki i – gotowe.
To naprawdę świetne, sycące danie, a przy tym szybkie – na nadzienie można wykorzystać właściwie wszystkie warzywa (miałam resztę kalafiora ugotowanego poprzedniego dnia), niekoniecznie „meksykańskie” – choć najlepiej smakuje z dodatkiem fasoli i przyprawą meksykańską.

1 komentarz:

  1. Pyszna tortilla,często kupuję w Lidlu placki i robię moje ulubione zapiekane z serem.

    OdpowiedzUsuń