wtorek, 5 kwietnia 2011

Ciasto marchewkowe



Przepis ze świetnego blogu http://pozytywnakuchnia.pl/ - z filmami "krok po kroku". Polecam! A ciasto - rewelacja: wilgotne, lekko piernikowe z nutka marchewkowej słodyczy, aromatyczne.
Składniki
- 4 jajka
- 1,5 szklanki cukru
- 1 szklanka oleju
- 2 szklanki mąki
- 2 szklanki startej marchewki (na drobnych oczkach tarki; wzięłam 3 średnie marchewki)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki cynamonu

Całe jajka utarłam z cukrem na puszystą masę. Powoli wlewałam olej, cały czas ucierając. Stopniowo dosypywałam mąkę i ucierałam aż do uzyskania gęstej, gładkiej masy. Dosypałam proszek, sodę i cynamon.
Dodałam starta marchewkę i delikatnie wymieszałam.
Wysoką blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia. Wstawiłam do lekko nagrzanego do temp. 180 st. piekarnika. Po 40 minutach ciasto było gotowe. Posypałam cukrem pudrem (można je też przełożyć masą budyniową lub kremem do karpatki, polać polewą czekoladową albo lukrem).

2 komentarze:

  1. To musi być wyjątkowo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, jest, jest, palce lizać! Podobnie można zrobić ciasto z dynią, też cynamonowo-piernikowe...

    OdpowiedzUsuń