poniedziałek, 9 maja 2011

Muffiny marmurkowe



W muffinach to moje pierwsze kroki, do tej pory głównie podziwiałam niesamowite pomysły blogowiczek w tej dziedzinie... Ale w końcu kiedyś trzeba zacząć! Te wprawdzie nieco opadły (może dlatego, że nie stygły na kratce albo dlatego, że nie piekłam w formie do muffin tylko w samych papilotkach?), ale smakowały wyśmienicie! Skorzystałam z przepisu ze znakomitego bloga Moje wypieki.

Składniki
- 280 g mąki
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 115 g cukru
- 2 średnie jajka
- 250 ml mleka
- 6 łyżek oleju słonecznikowego lub 85 g masła, roztopionego i ostudzonego (dałam masło)
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (dałam cukier waniliowy)
- 2 łyżki kakao

W jednym naczyniu wymieszałam makę, proszek do pieczenia, sól, cukier. W drugim jajka, mleko, masło i ekstrakt z wanilii (cukier). Połączyłam zawartość naczyń i wymieszałam tylko do połączenia składników.
Podzieliłam na 2 części, do jednaj dodałam kakao, wymieszać.
Do papilotek nakładałam na zmianę po łyżeczce ciemnego i jasnego ciasta.
Piekłam około 20 minut w temperaturze 200ºC.

1 komentarz:

  1. Wyglądaja ślicznie z tymi spiralkami na wierzchu...ja tez nie mam zbyt dużego doświadczenia z muffinkami bo przez wiele lat u mnie w domu nikt nie lubił tego typu ciasta ale dostałam dwie piekne formy więc czuje się zmobilizowana do eksperymentów:)

    OdpowiedzUsuń