piątek, 25 maja 2012

Domowe tortille

Nie wiedziałam, że zrobienie placków tortilli jest takie proste i tanie! Zawsze je kupowałam... Przepis znalazłam na http://www.filozofiasmaku.blogspot.com/2012/05/domowe-pszenne-tortille.html#comment-form

Składniki:
- 250 g maki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- pół  łyżeczki soli
- 150-160 ml wrzącej wody
- łyżka oleju

Mąkę wymieszałam z solą i proszkiem, wlałam wrzątek, wymieszałam. Dodałam olej, ugniotłam gładkie ciasto. Przykryłam ściereczką i odstawiłam na pół godziny. Ciasto podzieliłam na 6 kulek, każdą rozwałkowałam i usmażyłam na suchej patelni (20-30 sek). Odkładałam na talerz, przykrywając ściereczką. Były mięciutkie!
Na nadzienie przygotowałam kawałki kurczaka, kukurydzę, ogórki konserwowe, ser żółty plus sos tatarski i pomidorowy.
Z tej ilości ciasta wyszło mi sześć małych tortilli (choć Filozofia Smaku podaje, że powinno wyjść 6, ale dużych, o śr. 25 cm) - być może za mało rozwałkowałam ciasto, powinny być jednak nieco cieńsze... Ale i tak były pyszne! To naprawdę dobry sposób na szybką kolację! Polecam.

4 komentarze:

  1. Tamaro, jak mi miło, że wykorzystałaś przepis. Wyszły świetnie. Cieszę się, że smakowały Ci;)Co do ciasta, musiałaś je za słabo rozwałkować (trzeba z nim walczyć niczym z ciastem na pierogi, czyli im cieńsze, tym lepsze).

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, tak wałkowałam z pewną nieśmiałością, widziałam na patelni, że pierwszy rośnie trochę i robi się mały :(, kolejne były lepsze, a następne już na pewno będą cieniutkie!

      Usuń
  2. Był czas, że i ja ją kupowałam. Zawsze jednak wracałam do naszych najlepszych w świecie tradycyjnych naleśników, "rolowałam" warzywa, pieczarki, etc.
    Nie dodaje wtedy cukru do ciasta.
    I to jest nasza POLSKA konkurencja dla tortilli, oczywiście z przymrużeniem oka.
    :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje , liczy się pomysł i dobre chęci :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń