niedziela, 24 czerwca 2012

Ogórki małosolne


Wczoraj przygotowane, dziś już do zjedzenia – takie lubię najbardziej! Nie za bardzo słone, jeszcze lekko zielonkawe w środku… Do kanapek, do sałatek, do podjadania.


Składniki
- ok. 1 kg ogórków (twardych, równej wielkości)
- 3 gałązki kopru
- kawałek korzenia i dwa liście chrzanu
- 2-3 obrane ząbki czosnku
- 2 łyżki soli na pół litra wody

Ogórki ułożyłam w słoju, przekładając je umytymi dodatkami: pokrojonym czosnkiem, chrzanem i koprem. Zagotowałam wodę, odmierzyłam nieco ponad litr (bo tyle mieści się w moim słoju), wsypałam do niej 4 czubate łyżki soli, wymieszałam. Gorącą solanką zalałam ogórki i przycisnęłam talerzykiem. To było wczoraj wieczorem. Dzisiaj jedliśmy je do obiadu, są idealne! 

3 komentarze:

  1. Jejku ja dawno takich ogorkow nie jadlam! robic tez nie robilam bo wydawalo mi sie to trudne ale przepis jest prosty, dziekuje! i pozdrawiam!

    Syl

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Tamaro:)
    Dla mnie też takie najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jutro zabieram się za ogórki:)

    OdpowiedzUsuń