czwartek, 26 lipca 2012

Muffiny z borówkami

Tym razem poszperałam w książkach i zrobiłam muffiny według przepisu Beaty Lipov z książki "Udane imieniny, czyli 150 sposobów podejmowania gości". Nie czekałam na gości, ale akurat niespodziewanie, wieczorową porą, się zjawili - miła niespodzianka i pyszne muffiny!

Składniki
- 2 szklanki mąki
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/2 szklanki cukru
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- 1/2 szklanki roztopionego masła
- 1 szklanka borówek amerykańskich (w przepisie są porzeczki, ale można użyć każdych owoców)

W jednej misce wymieszałam składniki sypkie: mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól. W drugiej połączyłam rozbełtane jajko z mlekiem i ostudzonym roztopionym masłem. W mące z dodatkami zrobiłam dołek i wlałam masę jajeczną.
Ciasto mieszałam tylko chwilę metalową łyżką. Nie za długo, bo musi zostać grudkowate (gdy miesza się za długo, muffiny wychodzą zakalcowate).
Dodałam umyte i odsączone owoce.
Wlałam ciasto do foremek, piekłam ok. 30 minut w temp. 200 st.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz