wtorek, 18 września 2012

Makaron z dynią

Ciąg dalszych dań z dyni. Taki urok jesieni - dynia nigdy nam się nie nudzi!
Składniki (na 2 osoby)
- makaron bucatini (z dziurką w środku)
- 2 grube plastry dyni
- 1 cebula
- 2 plasterki szynki
- oliwa, masło
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa
- natka pietruszki
- sos pomidorowo-cukiniowy

Dynię pokroiłam w szersze paski, cebulę w piórka. Zeszkliłam je na rozgrzanej oliwie (nie dusiłam, by pozostały chrupiące), pod koniec dorzuciłam szynkę pokrojoną w paseczki oraz łyżeczkę masła. Przyprawiłam świeżo mielonym pieprzem, solą i odrobiną startej gałki muszkatołowej. Wyłożyłam na kopczyki ugotowanego makaronu, posypałam natką. Jako dodatek - domowej roboty sos pomidorowo-cukiniowy. Polecam, dynia (zwłaszcza z dodatkiem masła) ma pyszny, delikatny smak!
-

3 komentarze:

  1. Pędzę do Ciebie na ten makaron. U mnie dyni nie jedzą bo nie lubią, ja jedna tylko takie paskudztwa zjadam.
    Makaron może być bez dziurki?

    Se może zrobię jak u Ciebie już nic nie zostanie i jeszcze ten sos pomidorowo-cukiniowy.... pyszności.

    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być bez dziurki, może być spaghetti albo każdy inny! Oj, a dynia taka dobra...

      Usuń
    2. No nie wiedzą co dobre!!

      Usuń