piątek, 14 września 2012

Zapiekanka z ziemniaków i dyni


Nadchodzi jesień, więc czas na dynię – wczoraj była zapiekanka, dzisiaj będzie zupa dyniowa!
Składniki (dla 2 osób)
- 6 sporych ziemniaków
- 30 dag dyni
- 2 cebule
- szklanka jogurtu naturalnego
- 1 jajko
- olej
- zioła, sól, pieprz

Surowe ziemniaki pokroiłam w cienkie plastry, dynię w paski. Wymieszałam, posypałam solą. Po 10 minutach odsączyłam na sicie (puściły trochę wody), posypałam ziołami prowansalskimi, oregano, białym pieprzem. Wrzuciłam na rozgrzany olej, posmażyłam ok. 10 minut (przewracając), żeby warzywa nieco zmiękły. 
W tym czasie pokroiłam cebulę w piórka, zeszkliłam na oleju, posypując słodką papryką. Do foremki włożyłam warstwę ziemniaków i dyni, na to cebulę, na wierzch znowu ziemniaki z dynią. Rozbełtałam jogurt z jajkiem, doprawiłam mieszaninę świeżo mielonym pieprzem (sól już niepotrzebna, wystarczająco dużo wchłonęły warzywa), wylałam na zapiekankę. Wstawiłam przykrytą do piekarnika nagrzanego do 200 st. na 30 minut. Po upływie tego czasu odkryłam i zapiekałam jeszcze 15 minut, żeby zapiekanka się przyrumieniła. Podałam z pysznym domowym sosem pomidorowym


1 komentarz: