sobota, 1 grudnia 2012

Zupa cebulowa

Cudownie rozgrzewająca, idealna na takie pierwsze chłodne dni!



Składniki:
- 4 większe cebule
- 2 łyżki oleju
- litr wywaru drobiowego lub wołowego
- 1 łyżeczka sosu sojowego
- świeżo mielony pieprz
- bułka na grzanki

Najprostsza zupa pod słońcem! Cebule pokroiłam w półplasterki, zeszkliłam na oleju. Gorącym wywarem zalałam cebule (użyłam zamrożonego domowej roboty, dodać trochę rosołku z kostki) i gotowałam 30 minut. Doprawiłam sosem sojowym i pieprzem. Kromki bułki posmarowane masłem, posypane grubą solą i ziołami prowansalskim przypiekłam trochę na patelni. Grzanka do zupy - i można jeść. Pyszności!

4 komentarze:

  1. Smakowicie i zachęcająco się prezentuje :o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknych, pachnących, smakowitych i pogodnych Świąt życzę. I wielu powodów do uśmiechu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupy :-)
    Zawsze coś można zjeść na szybko ciepłego :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam cebulową na białym winie, taką we francuskim stylu - naprawdę pyszna :) bez wina też mi smakuje, ale z winem to coś zupełnie innego

    OdpowiedzUsuń