niedziela, 27 stycznia 2013

Rogaliki z marmoladą z dyni

Miłe niedzielne popołudnie... Musiałam znowu, no po prostu musiałam upiec rogaliki - bez cukru i jajek, rewelacyjny przepis zaczerpnięty z Lawendowego Domu.

Na ciasto (60-70 sztuk małych rogalików)
- 2 czubate szklanki mąki
- kostka zimnego masła
- 150 ml serka homogenizowanego naturalnego

Z tych składników szybko zagniotłam ciasto (nie trzeba go chłodzić  jeśli masło będzie wprost z lodówki). Podzieliłam nożem na 8 części. Każdą rozwałkowałam na okrągły cienki placek, każdy placek podzieliłam na 8 trójkątów. Łyżeczką nałożyłam nadzienie (przy szerszym boku) i zawinęłam. Piekłam 20 minut w temp. 190 st.
A na nadzienie najlepsza jest gęsta domowa marmolada (zwykłe dżemy ze sklepu to głównie woda i żelatyna, w czasie pieczenia wypłyną z rogalików). U mnie to była marmolada z dyni i pomarańczy, już przedostatni słoiczek z jesiennych zapasów... Jak znowu przyjdzie czas na dynię, napiszę, jak ją zrobić, bo jest fantastyczna!

Ciasto nie jest słodkie, można je posypać cukrem pudrem, ale niekoniecznie.

Jeszcze tylko kawa z pyszną pianką i - zasiedliśmy w domowej kawiarni. Rogaliki znikają za szybko!!


6 komentarzy:

  1. Wspaniałe :-)
    Już dawno przymierzałam się do zrobienia takich rogalików, narobiłaś mi takiego apetytu, że chyba dzisiaj dokupię potrzebne produkty z upiekę podobne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak pięknie wyglądają ,a smakują pewnie jeszcze lepiej :-), pozwolę sobie spróbować ten przepis .A czy mogłabym prosić o przepis na marmoladę dyniowo pomarańczową ?

    Pozdrawiam
    Iw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, z chęcią zaglądam na Twój blog,dlatego nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Zapraszam do zabawy. Pozdrawiam ciepło, Agnieszka
    http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2013/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ to musiało być pyszne, na sam widok ślinka cieknie:) pozdrawiam:http://martawkuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Tamaro :-)
    Uwielbiam wszelkiej maści rogaliki. Ostatnio robiłam zatapiane, polecam wbrew pozorom wykonanie nie jest trudne, a ciasto jest chyba najdelikatniejsze jakie jadłam dotychczas :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tamaro, niech najbliższe Święta Bożego Narodzenia i Wigilijny wieczór, upłyną CI w szczęściu i radości przy kolędach i zapachu świerkowej choinki :-)

    OdpowiedzUsuń